Panmatuska.cz – cesta #1

Za své klienty jsem opravdu vděčný a marketing je něco v čem jsem se našel a co mě naplňuje. (klienti)Zároveň si čím dál víc uvědomuju, že potřebuju v životě trochu diverzity a tedy i nějaký projekt, do kterého se alespoň částečně budu moci zapojit offline. 

A tím to vlastně všechno začalo. 

Když ještě můj táta nebyl mým tátou, protože jsem nebyl na světě, zamiloval se kromě mé mámy taky do dřeva a tahle vášeň ho neopustila ani po 30 letech truhlařiny. Takže já v dílně u pilin vyrostl, truhlářem jsem se nestal, ale přesto doteď miluju vůni dřeva a zvuk pily. Nedávno se mi táta svěřil, že těch 30 let se na něm velmi podepsalo a rád by udělal ve svém životě nějakou změnu, zároveň se ale nechce vzdát něčeho, co si vybudoval od píky a co zbožňuje. Mám rád výzvy a proto jsem mu navrhl, že bychom mohli spolu začít vyrábět modernější nábytek z masivního dřeva a začít budovat rodinou firmu, kde oba zužitkujeme to, co jsme se naučili.

A tak vznikl www.panmatuska.cz

Proč Pan Matuška?

Nápad jsme měli a tak kromě dalších důležitých náležitostí, které popíšu níže bylo potřeba vymyslet název. Nějaké cool anglické slovíčko mi nedávalo smysl. Chtěl jsem něco českého, něco tradičního, co bude jednoduché na vyslovení a zároveň z toho bude jasný tátův rukopis. Sice jsem nějaký čas chodil okolo horké kaše, vymýšlel jsem různé slovní spojení, které mi, ale ve finále nedávali smysl a neříkali to, co bych chtěl se značkou šířit. 

Až mě to po čase dovedlo na úplný start a tehdy mi to docvaklo. PAN MATUŠKA. Bylo to první, co jsem slyšel, když jsem si hrál v dílně jako malej a nějaký zákazník přišel za tátou. Odkazuje to na naši rodinu a tátovu oddanost truhlařině a je to takové hezky české, jak jsem od začátku chtěl. Jo to by šlo, jdeme najít dodavatele dřeva.

Hledání dodavatele dřeva

Původně jsem si myslel, že najít dodavatele dřeva bude snadné, ale skutečnost byla zcela opačná. Hledání správného dodavatele se ukázalo jako jeden z nejnáročnějších úkolů.

Navštívil jsem čtyři dodavatele, a až ten poslední nám dodal přesně takové dřevo, jaké potřebujeme pro výrobu kvalitního nábytku z masivu.

U prvních dvou bylo dřevo silně popraskané, což by znamenalo potřebu většího množství dřeva. Třetí dodavatel se pokusil prodat nám vlhké dřevo, takže jsme od něj rychle odešli. Nyní máme štěstí na spolehlivého lokálního dodavatele, který je od naší dílny vzdálen pouhých 30 km.

Grafika, eshop, focení

První projekt u kterého jsem se rozhodl, že nebudu pokoušet své grafické umění v Canvě. Už přece budeme vyrábět krásné stoly z masivu, tak tomu taky musí odpovídat logo. Ještě, než jsem dostal myšlenku na výrobu stolů jsem si prohlížel instagram, kde mě zaujala krabice na víno od mého kamaráda Jirky Stávka (vinarstvistavek.cz). Naštěstí jsem si an to vzpomněl a úkol – najít grafika, jsem si mohl odkliknout. Abych řekl pravdu, nejvíce jsem se bál výběru grafika. Znáte to, najdete grafika ale dostanete zpět loga, které se Vám vůbec nelíbí a u žádné z nich necítíte, že by mělo být to pravé.

Logo

Jak jsem zmínil v předchozím odstavci, rozhodl jsem se pro spolupráci s Mártym z Břeclavi (Marty Surma). Už během naší první schůzky jsem věděl, že jsem udělal správné rozhodnutí.

U loga jsem kladl hlavně důraz na jeho funkčnost a jednoduchost. Chtěl jsem, aby logo bylo vhodné pro vypalování do dřeva a zároveň jednoduché pro tisk. Během několika dní mi Márty představil první návrhy. Výběr toho správného loga nebyl snadný, jelikož jsem dostal 30 variant a většina z nich byla podle představ. Vybral jsem tedy dvě varianty, které nám produkty reprezentují.

E-shop

Nyní mě čeká ta příjemnější část mého projektu – příprava e-shopu. Díky mé zkušenosti s affiliate marketingem, kde se říká, že affiláci umí od všeho trochu, jsem se rozhodl postarat o vytvoření e-shopu sám. Náš web Panmatuska.cz je postaven na platformě Shoptet, což nám plně vyhovuje. Shoptet vlastně zvládne obsluhovat opravdu každý, takže vytvořit e-shop na Shoptetu byla ta lehčí část.

Pro design jsme zvolili šablonu Apeti, za jejímž vývojem stojí Jan Klubus. Kdykoliv potřebuji něco upravit, Honza je vždy velmi ochotný a nápomocný. Web bude spuštěný cca do 14 dnů, čekáme na fotky.

Focení

Fotografie stolu jsem považoval za jednu z klíčových složek, která nám pomůže prodávat naše produkty. Můžete mít nejkvalitnější produkt ale bez kvalitních fotek se Vám to bude prodávat těžče. Proto jsem se obrátil na svého kamaráda Jirku Stávka, který s fotoaparátem dokáže skutečné divy. O tom se brzy přesvědčíte.

Dalším úkolem bylo najít vhodné místo pro focení. Vzhledem k tomu, že náš stůl váží přes 60 kg, musel jsem být při výběru opatrný. Nejde o jednoduché focení portrétů, které můžete provádět téměř kdekoli.

Snažil jsem se najít místo, kde by náš stůl skutečně vynikl. Hledání ideálního prostoru bylo náročnější. Moje první volba bylo studio Pirsc Porcelan, které splňovalo téměř všechny mé požadavky. Bohužel, bylo již obsazeno, což je detail, který jsem zapomněl zmínit.

Naštěstí žiji ve vesnici, kde mám skvělé kamarády. Při návštěvě vinného sklepa jsem moji situaci řekl nahlas a do pár sekund jsem měl tři domy na focení :D.

Mohl jsem si tedy vybírat. Nejvíce se mi líbil dům od spoluhráče Davida (a samozřejmě Terky). Velkým plusem bylo, že preferují minimalistický design, což mi vyhovovalo. Výsledné fotografie naleznete níže. Osobně si myslím, že lepší fotky bych si nemohl přát.

Výroba stolu a velká neznámá

Výroba stolu byla pro mě velkým dobrodružstvím, neboť jsem v této oblasti neměl žádné zkušenosti. Naštěstí mám tátu, který pracuje s dřevem už třicet let. On se ujal té nejnáročnější části výroby, zatímco já jsem se věnoval činnostem, u kterých nebylo co zkazit. Myslím si, že se skvěle doplňujeme (Teda aspoň já si to myslím :D). Ale časem bych chtěl být nápomocný mnohem více, člověk si u té práce dost “odpočine” Ještě, že mě táta neslyší, už by mě hnal 😀

Nyní máme hotový první stůl, který jsem potřeboval pro focení. Stůl jsem si pouze nasdílel na svůj instagram a už mám dva zájemce, což jsem vůbec nečekal. Pro jednoho z nich dnes vytvářím vzorník, aby stůl co nejvíce ladil s jeho nábytkem.

Sledovat nás můžete na instagramu panmatuska.cz

Na závěr

Naše plány na další měsíc:

E-shop – jak již mám přislíbeno, tak do konce týdne budou fotky. Tudíž je čas dodělat e-shop, ať je připravený na první zvědavce. Nemělo by to být už nic těžkého, protože je to z 70 % připraveno a už stačí jen nahrát fotky. (Doufáám..)

Kancelářský stůl – Jak už jsem jednou psal, mám ve svém okolí skvělé lidi, bez kterých bych byl v koncích. Velké díky patří i designerce Natce Hasilové, která nám dělá grafický vizuál nábytku. Nyní dokončuje kancelářský stůl. (Čtěte: Zdenda se rozhodl, že chce nový stůl, tak si ho nechá udělat :D).

Děkuji za přečtení až sem. Věřím, že pro některé z vás může být toto zajímavým pohledem do rozježdějící se rodinné firmy. Pokud máte nějaký dotaz, neváhejte mi napsat do komentářů nebo na email jsem@zdenekmatuska.cz.

8 Komentářů

  1. Super, snad vám to vyjde, jen mi přijde zvláštní proč Pan Matuška a ne jen Matuška ? 🙂 docela narcismus :)) nepůsobí to moc dobře

    1. Hezký den, Tomáši,

      rozumím, že název nemusí každému vyhovovat. Určitě bych za tím nehledal narcismus. Lidé mému tátovi často říkají “Pan Matuška”, a chtěl jsem se odlišit od konkurence, která často používá anglické názvy. Hledal jsem název, který bude zapamatovatelný a hlavně český

      Děkuji věřím, že to bude pro nás hezký projekt.Ještě jednou děkujeme za zpětnou vazbu.

  2. Budu sledovat, jen at se dari. Taky jsem 2016 udelal toto rozhodnuti a zacal podnikat, po padech na 0, jsem uz na dobry ceste, zacinam stavet dum, tak mozna vyuziju i Vas a udelame interier….

    1. Hezký den,

      děkuji za Váš komentář! Je skvělé slyšet, že se vám po pádu již dař. Přeji hodně štěstí a ať se Vám nadále daří.

      Určitě se můžeme poté spojit a třeba Vám s interiérem dokážeme pomoci.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *